Според Илия Левков - председател на Индустриален клъстър "Електромобили" (ИКЕМ), да се конверсират в гаражи автомобили с двигатели с вътрешно горене в електромобили не е добра идея. Правят се различни конверсии, за да се види кои са най-подходящите и кои български компании могат да се включат.
Българският бизнес трябва да влезе активно
Тази индустрия има размерите и мощта да бъде много по-сериозна от строителството на автомобили досега. Тя дърпа след себе си всички други високотехологични и с висока добавена стойност дейности на бизнеса, поясни председателят на ИКЕМ.
По програмата "Европа 2020" на Европейския съюз през 2020 г. 20 процента от автомобилите в страната трябва да се задвижват с електричество, уточни Левков.
През 2050 г. пък нито един автомобил с двигател с вътрешно горене няма да може да се движи в град. Стандартите, които ЕС е поставил пред автомобилните компании е постигане на толкова ниски емисии на въглеродни емисии на 100 км, че почти е невъзможно това да се случи при двигатели с вътрешно горене.
В момента това е нова индустрия
До 3-4 години цената на електромобилите ще бъде съизмерима със сегашните автомобили с двигатели с вътрешно горене от ниския клас.
Батериите вече имат двойно по-голям капацитет и цикли, както и два пъти по-ниско тегло и това се случи в рамките на година - две. Те са основен ресурс в електромобила - енергиен и финансов. За това понякога батериите и тяхното управление надхвърля 50% от цената на превозното средство.
За електромобилите са нужни и зарядни станции В България още веднага могат да се изградят такива. Над 4-5 компании - български и чужди, могат да започнат този процес. Това не е просто инвестиране, а много специален бизнес.
Ако имаме чисто български модел, зарядната станция може да струва между 3 и 4 хиляди лв. В момента има станции, които струват и 5 000 евро, и 15 000 евро. Всичко зависи от предназначението на такава колонка, обяснява Левков и допълва, че за бързозареждащите се батерии са нужни 20 минути да престоят на такава станция.
Най-добрият вариант за зареждане на батериите
на всеки електромобил обаче е 8 часа, независимо дали са оловни, или литиево - йонни...
Цялата статия: http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3860571
|