ЛУ-КЛУБ: Учим с удоволствие и за развлечение

  [BG]   EN  
ЛУ-КЛУБ: Учим с удоволствие и за развлечение

Начало
Що е ЛУ
ЛУ-клуб мисия
За кого е ЛУ-клуб
Кои сме ние
Архив
Връзки
Изтеглете си


Новини ЛУ за развлечение ЕВРОВИЗИЯ 2011 Календар Контакт

Новини / ЛУ

Вземи в gLOG
04 Юни 11, 12:37 / Автор: vesti.bg
В България вече има над 50 електромобила
Заедно с Русенския университет ИКЕМ е организатор на двудневна научна конференция "Електромобили", в която участват производители и учени от България, Белгия, Румъния и Финландия.

Според Илия Левков - председател на Индустриален клъстър "Електромобили" (ИКЕМ), да се конверсират в гаражи автомобили с двигатели с вътрешно горене в електромобили не е добра идея. Правят се различни конверсии, за да се види кои са най-подходящите и кои български компании могат да се включат.

Българският бизнес трябва да влезе активно

Тази индустрия има размерите и мощта да бъде много по-сериозна от строителството на автомобили досега. Тя дърпа след себе си всички други високотехологични и с висока добавена стойност дейности на бизнеса, поясни председателят на ИКЕМ.

По програмата "Европа 2020" на Европейския съюз през 2020 г. 20 процента от автомобилите в страната трябва да се задвижват с електричество, уточни Левков.

През 2050 г. пък нито един автомобил с двигател с вътрешно горене няма да може да се движи в град. Стандартите, които ЕС е поставил пред автомобилните компании е постигане на толкова ниски емисии на въглеродни емисии на 100 км, че почти е невъзможно това да се случи при двигатели с вътрешно горене.

В момента това е нова индустрия

До 3-4 години цената на електромобилите ще бъде съизмерима със сегашните автомобили с двигатели с вътрешно горене от ниския клас.

Батериите вече имат двойно по-голям капацитет и цикли, както и два пъти по-ниско тегло и това се случи в рамките на година - две. Те са основен ресурс в електромобила - енергиен и финансов. За това понякога батериите и тяхното управление надхвърля 50% от цената на превозното средство.

За електромобилите са нужни и зарядни станции В България още веднага могат да се изградят такива. Над 4-5 компании - български и чужди, могат да започнат този процес. Това не е просто инвестиране, а много специален бизнес.

Ако имаме чисто български модел, зарядната станция може да струва между 3 и 4 хиляди лв. В момента има станции, които струват и 5 000 евро, и 15 000 евро. Всичко зависи от предназначението на такава колонка, обяснява Левков и допълва, че за бързозареждащите се батерии са нужни 20 минути да престоят на такава станция.

Най-добрият вариант за зареждане на батериите

на всеки електромобил обаче е 8 часа, независимо дали са оловни, или литиево - йонни...

Цялата статия: http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3860571



Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

3.6383