Само за последните няколко седмици "Епъл", "Ютюб" (който е собственост на "Гугъл") и "Амазон" влязоха в преговори с големите телевизионни и филмови компании за излъчването на техните продукти в мрежата. Целта на трите големи ИТ компании е да постигнат и по-добри споразумения, които да направят излъчването на тв програми и филми чрез т.нар. видеостриймване по-достъпни за потребителите.
Този метод позволява на потребителите да гледат своите любими предавания или игрални филми, без да се налага да ги свалят на някакъв носител (независимо дали е твърд диск, ДВД или друг тип устройство за съхранение на информация). Потребителите плащат или абонаментна такса, или наемат определено заглавие за гледане, като видеото се съхранява на сървърите на компанията, а клиентите го гледат през интернет.
Така най-просто може да се обясни видео стрийминга...
В момента има два специализирани играча на пазара за видеострийминг – това са "Хулу" и "Нетфликс". Първата компания разчита на договори с големите телевизионни компании за стрийминг на видеосъдържание срещу процент от рекламните приходи.
Втората дава възможност на потребителите да гледат различни телевизионни програми, както и цели филми срещу заплащането на абонаментна такса.
Фирмата за пазаруване онлайн "Амазон" също стартира през 2006 г. собствена услуга за стрийминг на лицензирано видеосъдържание, в което се включват телевизионни шоута, филми и сериали...
"Епъл" предлага подобни условия през iTunes онлайн магазина си, а също така и през устройството си AppleTV, с което свързва телевизора с интернет и позволява оттам да се гледат филми и тв предавания, без да се свързва с традиоционните кабелни, ефирни или сателитни компании...
Цялата статия: http://www.dnevnik.bg
|