"Ако една дестинация иска да е успешна на туристическия пазар, трябва да познава съвременните форми. Проучванията, които направих, показват, че към момента има над 260 вида туризъм. Има стандартни, специализирани видове, които са познати и развити в България - здравен, селски, екологичен, религиозен туризъм. Но има такива, които напоследък се появяват и стават все по-модерни. Бих назовал т.нар. тано туризъм. Някои го наричат дарк или тъмен туризъм. Той е свързан с посещенията на места, където са се случвали катаклизми или са извършвани военни действия, като например посещението при Ватерло. Има и креативен туризъм, свързан с активното участие на туристи в местни творчески дейности... Например на фолклорния събор в Копривщица.
Съвременният и качествен туризъм е свързан с преживявания, с икономика на преживявания. А преживяванията са приказки. Всяка дестинация, която съумее да създаде приказка за туристите и те повярват в нея, става успешна. Октоподът Паул е една приказка, едно преживяване, което привлича сега туристи от цял свят. Важно е не туристът да идва тук само да се рестартира и като се върне - бяло поле...
Цялата статия: http://www.infotourism.net/story.php?storyid=6400
|