Синдикалистът Лайф Карлсон казва, че хората реагирали първоначално отрицателно, но след като изслушали аргументите му, повечето ставали по-благосклонни или поне се замисляли.
Инициативата има подкрепата на редица важни браншове от сектора на услугите като хотелиерите, ресторантьорите и търговците на дребно, както и полицията, няколко организации на работодателите и някои политици.
Отрицателно са реагирали от службата за защита на личните данни и особено пенсионерите, които трудно възприемат новите технологии.
Ключова роля за осъществяването на новото начинание може да изиграе могъщата Служба за защита на труда, която преди няколко години издейства премахването на апаратите за билети в автобусите, привличащи немалко крадци. Оттогава билети за шведските автобуси се купуват предимно с SMS, а продажбите се отчитат с телефонната сметка. Този пример показва, че в Швеция са налице благоприятни условия за следващата революция - безбанкнотната.
Цялата статия: http://www.dnevnik.bg
|