ЛУ-КЛУБ: Учим с удоволствие и за развлечение

  [BG]   EN  
ЛУ-КЛУБ: Учим с удоволствие и за развлечение

Начало
Що е ЛУ
ЛУ-клуб мисия
За кого е ЛУ-клуб
Кои сме ние
Архив
Връзки
Изтеглете си


Новини ЛУ за развлечение ЕВРОВИЗИЯ 2011 Календар Контакт

Новини / ЛУ

Вземи в gLOG
19 Юли 10, 09:22 / Автор: Йора Атанасова
Впечатления от концерта на Ваня Костова и Стефан Диомов с „Петте сезона“ на Деня на Левски и Празник на Карлово 18 юли / Карлово, култура
Вчерашният концерт на Стефан Диомов с новата му бургаска група „Петте сезона“ и на Ваня Костова със сина й Боян Михайлов бе най-хубавия, който съм гледала на живо не само в Карловско-Сопотско за 3 години, откакто живея тук, а от много време насам.
 
Всъщност трябва да призная, че това бе първият концерт, който изгледах докрай, т.е. от 21.45 до 21.30 ч. – на много от предишните си тръгвах или съвсем в началото, защото не харесвах воденето, песните (изпълнени на английски, и то лошо) или нещо друго, или пък преди края, за да разходя навреме кучето си. Изпълнителите, дори Ваня Костова и синът й Боян, които отдавна живеят в София, пренесоха типичната бургаска атмосфера и музикална култура, която последните 2 десетилетия сякаш не са успели да засегнат чак толкова много, както това е станало в столицата. И може би това не е само субективно мое впечатление и емоция, защото съм бургазлийка, а защото младостта, красотата, талантът и талантливата хореография на Стефан Диомов наистина са грабващи.

Подгряващата Ваня Костова група е с интересно име „Петте сезона“, но може би бе нашега наречана така от техния „шеф и художествен продуцент“, имайки предвид собственото му участие в някои изпълнения. Иначе групата е известна като „Сезони“, включително от конкурса „Бургас и морето“ през 2008 г., където спечели втора награда на професионалното жури. Тя е със „средна възраст под 20 години, като по разбираеми причини не включвам своята тефан Диомов]“. Те са красиви, талантливи и с отлично сценично присъствие, може би благодарение на хореографията и очевидно позитивната атмосфера между тях. Много взаимодействат помежду си на сцената, флиртуват, прегрупират се по двойки и т.н. Публиката остана захласната при появяваването им и сякаш не можеше да откъсне очи от тях и случващото се между тях, макар и очевидна игра. Гласовете им са чудесни и, макар да ми звучаха по-сходно и не толкова специфични и уникални в сравнение с популярните „бургаски“ групи „Тоника“, „Тоника СВ“ и „Домино“, все пак старите песни като „Бургаски вечери“ и много песни на Стефан Диомов също звучаха добре.

Магията след това сякаш се позагуби два пъти след излизането на сцена на Ваня Костова: в началото, когато публиката имаше нужда от малко време за пренастройка, а самата певица - от разпяване, и към средата на нейното участие, когато на няколко пъти тя звучеше сякаш се заяждаше със Стефан Диомов, уж на шега. Явно известните отпреди търкания между тях са били позагладени, щом можем да ги виждаме заедно на сцената, и заедно с това все още не са изчезнали. Подмятанията и тонът изглеждаха безпричинни и поне моето собствено собствено усещане бе, че сякаш се дължат на ревност, може би на желание за надмощие - кой е по- и най-талантлив и популярен от тях. Нещо безсмислено, защото няма лимит за броя на талантите и повече таланти на едно място означава по-добра среда за всеки един талант.

Но иначе класата на певицата бързо се изяви, а също и синът й Боян, с добре познати стари песни като „Старата любов“ и с нови или по-малко познати песни. Споменатата българска версия на популярната шотландска песен звучеше по нов начин в съпровод на българска гайда, а народната носия на гайдаря бе интересен и подходящ детайл! Гайдата озвучи и хората, които изпълниха. 

Отново интересни бяха техните взаимодействия на сцената. Докато Ваня Костова пееше само на сцената и водеше изявата си, Боян Михайлов на три пъти слиза долу сред публиката, по нейно предложение, за да води хорото. Изглеждаше ми, сякаш той проявява голямо уважение и респект към майка си, а тя успява да го води по женски, с „кадифена ръкавица“, като непрекъснато го хвали и изтъква пред публиката и гали честолюбието му. Ваня Костова успя да се справи с воденето много по-добре от някои професионални водещи, които са идвали в Карлово.

Боян Михайлов изпълни самостоятелно две песни, едната от които – неизлъчвана досега никъде по медиите и, ако не греша, за първи път пред публика. Изключителен глас, „мъжко копие“ на този на Ваня Костова, който звучи още по-интересно, като се знае, че певецът всъщност се е ориентирал към медицината.

Карловската публика е мълчалива и не обича да я карат да пее вместо изпълнителите и да крещи, но усмивките, вниманието, овациите и ентусиазираното й включване в хората, водени от Боян Михайлов (тук обичат фолклора) показаха, че концертът е изключителен успех. Може би изпълнителите биха могли да се опитват да включват аудиторията не само чрез звук, но и чрез движение, по-специално чрез танц, без да искат на всяка цена да го получат зрителна обратна връзка, особено в тъмното. Аз самата например нямам глас за пеене и предпочитам, вместо да ръкопляскам (да не говорим за крещене), да се включвам чрез тактуване с крак и танцувални движения на място - така мога да слушам и "попивам" повече, когато нещо ми харесва.  

Жалко е обаче, че нашата публика, не само карловската, е позагубила някои културни навици, като например да стои докрай на театрално представление или концерт, макар и на открито. Понякога това може да е наистина мъчително, но в случая не бе така. Вероятно късният час в малкия град бяха причината площадът да се поизпразни наполовина накрая. „Петте сезона“ със Стефан Диомов и Ваня Костова със сина й и гайдарят завършиха концерта заедно на сцената и оставиха сиилно усещане за празник и незабравимо впечатление. 

Следват снимки и музикални откъси


 


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

3.5492